En vanlig dag

Som rubriken antyder tänkte jag berätta hur en vanlig dag ser ut för mig här nere. Den börjar kring åtta, då är det dags att ordna med frukosten. Ta fram pålägg, koka kaffe, tevatten, göra apelsinjuice osv.. Tar sin lilla tid faktiskt ;) Igår tog det jättelång tid av någon anledning, tur jag fick lite hjälp (gör det själv oftast) annars hade jag nog fått ett nervöst sammanbrott haha.
Men i alla fall, när frukosten + diskning + städning av köket är färdigt är det stääädtime. Rummen, trappan, salongen... Det tar också sin lilla tid, 2-3 timmar. Det är faktiskt inte så tråkigt som det kanske låter, man hinner inte tänka så mycket så tiden går rätt fort. Och det var en dag det, haha. Om det inte kommer gäster på kvällen dvs. Då visar jag dem till rummen och så där. Så jag har ganska mycket ledig tid. Brukar inte göra så mycket iofs, typ kolla surrrfa lite, läsa, kolla på serier och filmer och så. Men det är bara skönt att inte göra så mycket, speciellt när det är så pass varmt ute! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0